17 Mayıs 2010 Pazartesi

Litvanya Günleri - I

3 saatlik bir uçak yolculuğundan sonra Pazar günü 5 gibi Letonya'nın Riga havaalanına indik. Bizim havaalanına göre çok küçük. İşlemlerimizi tamamlayıp küçük bir microbusla Litvanya'da kalacağımız Siauliai kentine geldik. Isparta gibi bir şehir burası. Nüfus 150bin civarında.

Burada çok farklı izlenimlerim var. Madde madde sıralayayım :)
- Hava yaklaşık 22:00 gibi kararıyor, en alışılmadık durum bu. Günü acaip uzun yaşıyorsunuz. Hava sıcaklığı 12-20 derece arasında değişiyor. İklim Ispartanın Mart Nisan aylarındaki hali ile aynı.

-Evler çok eski görünüyor. Sebebi de 2. Dünya savaşı sırasında Rusya ve Almanya arasında geçen savaştaki en hararetli karşılaşmaların burada yapılmış olmasıymış. O tarihte evlerin %80'i yıkılmış ve o zamandan kalma evlerin çoğuna dokunmamışlar. Ama çok güzel binaları da var.

-Para birimi Litas. Yaklaşık 3.44 Litas 1 Euro. Marketten alışveriş yapmaya alıştık. İçki ve sigara gayet ucuz. Ama damak tadımıza göre birşey bakmadık henüz çünkü hala daha yanımızdaki erzaklardan kullanıyoruz.

-Trafik çok güzel. Şöförler yolun yanına yaklaşan bir yaya gördükleri anda anında duruyorlar. Şehir içinde inanılmaz yavaş ve sakin ilerliyorlar, kesinlikle kurallara harfiyen uyuyorlar. Bizim kullandığımız araçlar var genelde, ama araçlara hiç özen göstermiyorlar. çamur içinde mercedesler BMW'ler görebilirsiniz.

-Memlekette dağ yok. Dümdüz. Yeşillik ve su dolu. En yüksek tepeleri 300metre imiş. Onun dışında en ufak bir yükselti göremezsiniz etrafta. Şehri tepeden gören tek yer de Kilise var zaten.

-Şehir çok sakin, ve çok temiz. İnsanların çoğu İngilizce bilmiyor. Akademik personellerinin de çok iyi konuştuğu söylenemez. Dilleri ile çok gurur duyuyorlarmış.

-Yemekleri arkadaşların söylediğine göre çok güzel. Ama ben çok iyi yiyemiyorum. Zaten Türkiye'de de yemek konusunda çok hassasım. Burada önümüze getirilen yemeklerde ve suda farklı bir koku var sanırım. O koku benim iştahımı biraz kapatıyor. Ya yaptıkları soslardan ya da kullandıkları sudan mı oluyor bilmiyorum. Ama alışmam gerekecek.

Bugün üniversiteydik. Rektör dahil olmak üzere bir çok kişiyle tanıştık. Teknoloji olarak bizden çok iyi değiller. Ama programları gayet güncel. Güzel programları ve labaratuarları var. Bugun genelde tanışma şeklinde geçti. Yarın bize ders anlatmaya başlayacaklar. 3-4 gün farklı farklı hocaların sunumları olacak.

Sabah okula giderken burada Erasmus öğrencisi olarak bulunan S. Demirel Üniversiteli çocuklarla karşılaştık. 4-5 aydır burdalarmış.

Biraz resim ekleyeyim, ilerleyen günlerde parça parça yine şehri anlatmaya çalışacağım.